Documentaire
IDFA Documentaire ‘Nothing lasts forever’
Op woensdag 16 november keken we met onze relaties naar de IDFA Documentaire: ‘Nothing lasts forever’. Een onthullende documentaire over de groeiende markt van synthetische, in fabrieken geproduceerde diamanten.
JBR is sponsor van de IDFA
We zijn sponsor van de IDFA. Dit is het grootste en meest toonaangevende documentairefestival ter wereld. Het biedt ons de gelegenheid om een filmavond te organiseren voor goede relaties. De documentaire die we kiezen heeft altijd een link met ons werk en hedendaagse trends. Na de film volgt een inhoudelijk nagesprek met de filmmaker of met deskundigen.
De documentaire ‘Nothing lasts forever’ is een gelaagde film over de impact van synthetische diamanten op de diamantwereld. Hij gaat over de waardebepaling van een diamant, het marketinggeweld, de emotie rondom het krijgen en geven van een diamant en de kartelvorming van De Beers.
Na het zien van de documentaire kwamen er veel emoties van ongeloof, onthutsing en ontluistering.Wat is een ‘echte’ diamant, en kun je dat zien? Hoe garandeer je de ‘echtheid’ van een diamant? Maar ook over kansen zoals duurzaamheid en betaalbaarheid van de diamantindustrie.
Q&A met publicist Ivo Weyel
In de Q&A met Ivo Weyel, buitelden de vragen en opmerkingen uit de zaal over elkaar.
Tijdens de borrel en buffetdiner was de documentaire stof tot napraten. Er ontstaan altijd nét wat andere gesprekken dan je gewend bent.
Bedankt voor je aanwezigheid en betrokkenheid.
Neem persoonlijk contact op met het team
Iemke Imhof
Manager Business Operations
Ronald van Rijn
Managing Partner JBR